Stadion - Hattrick University

Cauta
Du-te la conținut

Meniul principal :

Clubul va începe cu un stadion mic, pe care îl poţi mări în cursul carierei tale în joc. Pentru un manager ce se afla la început de carieră, cele 12.000 de locuri sunt mai mult decât suficiente. Însă pe parcurs, numărul suporterilor va creşte şi cu acesta şi numărul spectatorilor. La un moment dat va fi nevoie de mai multe locuri pentru stadion. În această pagină vom vede cum ar trebui să arate stadionul şi care sunt factorii care influenţează numărul spectatorilor şi implicit, veniturile de pe urma stadionului.


În partea stângă avem tipurile de scaune, preţul acestora, cheltuielile de întreţinere şi de demolare. Nu uita că plăteşti 200 000 Lei per modificare a stadionului, plus un cost pentru fiecare scaun scos sau adăugat.

Numarul ideal de locuri pentru stadion
In trecut existau niste procente ideale pentru stadion. Dupa schimbarea facuta cu ceva ani in urma, aceste procente ideale au disparut. Totusi se pot face calcule si aproximari pentru a construi un numar de locuri cat mai apropiat de necesitatile echipei. Orientativ am putea face o aproximare grosso-modo si am putea folosi urmatoarea formula de calcul: Clubul suporterilor x 15 (daca suporterii sunt in mod obsinuit la un nivel scazut), Clubul suporterilor x20 (daca suporterii se afla la un nivel mediu de satisfactie) sau Clubul suporterilor x 25 (daca suporterii se afla la un nivel inalt de satisfactie). Sa vedem totusi mai in detaliu cum se poate aplica acest multiplicator.

Factorii care influenteaza numarul spectatorilor la meciuri

- Dispoziţia suporterilor şi un şir bun de rezultate
. Dacă echipa trece printr-o pasă bună şi are un şir de rezultate bune, victorii în campionat şi în cupă, dispoziţia suporterilor va fi la un nivel ridicat iar la stadion vor veni mai mulţi spectatori. De asemenea numărul spectatorilor este influenţat de dispoziţia suporterilor echipei adverse. Influenţa acestora este însă mult mai mică. Dispoziţia suporterilor depinde de aşteptările acestora la nivel de sezon sau la nivel de fiecare partidă în parte. Aşadar cu cât sunt nivelul de satisfacţie al suporterilor este mai ridicat cu atât spectatori vor fi prezenţi la meci. Conform unui studiu realizat de către federaţia Statistikforbundet, acesta este numărul de bilete ce se pot vinde pe fiecare tip de scaun raportat la numărul de suporteri de care dispunem:

- Starea vremii: Dacă partidă are loc într-o zi cu soare, la meci vor asista mai mulţi spectatori decât într-o zi cu ploaie. Acest factor, al stării vremii, schimbă de asemenea distribuţia de locuri vândute pe tipurile de locuri. Astfel într-o zi ploioasă se vor vinde mai multe bilete în locurile acoperite şi mai puţini spectatori (respectând procentele) vor cumpăra bilete la peluze.

- Numărul suporterilor: Aşa cum am spus mai sus, se aplică o regulă de baza de x 15/20/25 aplicată la numărul suporterilor. O echipă cu 2000 de suporteri nu va avea, decât în ocazii extraordinare, mai mult de 50.000 de spectatori, indiferent de numărul de locuri al stadionului, fie el şi cu o capacitate de 100.000 de locuri. De asemenea într-o mai mică măsură numărul suporterilor deţinut de viitorul adversar.

- Poziţia în clasament al echipei proprii şi a celei adverse precum şi diferenţa de locuri dintre cele două echipe. De fapt aici factorul care influenţează numărul spectatorilor este acela al aşteptărilor de meci.

- Cu cât sezonul se apropie de final, numărul spectatorilor se afla într-o uşoară creştere. În medie, numărul spectatorilor din ultimă rundă este cu 20% mai mare decât cel din prima etapă a sezonului.

- În partidele amicale este foarte importantă divizia în care se afla adversarul şi de asemenea, dispoziţia suporterilor acestuia şi evident, dispoziţia propriilor suporteri. În cazul unui amical internaţional contra unei echipe situată într-o ligă de vârf, cu o dispoziţie foarte bună a suporterilor proprii şi de asemenea a adversarului, se pot obţine venituri destul de frumoase din meciuri amicale.

- Partidele din cupa aduc în general mai mulţi spectatori pe stadion. Cu cât se ajunge mai departe în cupă cu atât vin mai mulţi spectatori la meci. În general de la turul 10 în sus, se joacă cu stadionul plin, evident, respectând regulă de multiplicare a numărului suporterilor. Semifinala şi finală de cupă care se joacă pe stadion neutru, vor avea întotdeauna o audienţă extrem de ridicată.

- În meciurile din Hattrick Masters spectatorii vor asalta stadionul, aproape de fiecare dată acesta va fi plin.


Distribuţia ideală pe fiecare tip de scaune.
Aşa cum spuneam mai sus, distribuţia ideală nu mai există din momentul în care a fost introdusă formula de calcul a dispoziţiei suporterilor. Totuşi, dacă am face o comparaţie forţată, am putea obţine o medie care să aibă structura formulei ideale clasice. Trebuie însă ţinut cont că aceasta medie este pur orientativa şi cu caracter statistic.


Aşa cum spuneam, acest calcul nu are decât un caracter statistic pentru că lucrurile se pot schimba mult mai ales în ceea ce priveşte repartiţia pe tipul de scaune dacă luăm în calcul alţi factori: vremea şi dispoziţia suporterilor.

- Starea vremii
: Cu cât vremea este mai urâtă, spectatorii tind să cumpere mai multe locuri acoperite, în detrimentul locurilor la peluză, decât atunci când este vreme însorită. Distribuţia spectatorilor în funcţie de starea vremii se poate vedea mai bine în următorul studiu făcut de către federaţia Statistikforbundet:

După schimbările făcute în HT după sezonul 35, efectul vremii asupra spectatorilor prezenți la meci este:
            -
Însorit 100%     - Parțial înnorat 95%     - Înnorat 87%    - Ploaie 71%.
Așadar, pe vreme Înnorat procentul spectatorilor prezenți la meci este 87%, comparativ cu câți ar fi putut fi prezenți pe vreme Însorit.

- Dispoziţia suporterilor: Cu cât suporterii se afla la un nivel mai înalt de mulţumire, tind că cumpere locuri mai scumpe, trecând de la locurile la peluză la cele obişnuite. Iată care este distribuţia conform federaţiei Statistikforbundet:


Hattrick Romania a făcut de asemenea un studiu şi a ajuns la următoarele concluzii:

Estimarea următoare am făcut-o presupunând că se prind 1-2 meciuri pe ploaie într-o perioadă determinată (conform distribuţiei statistice la vreme: 15/35/35/15), fiind mult mai avantajos (financiar) să ocupi locurile acoperite decât cele în picioare. Practic, venitul dintr-un loc (oricare ar fi el), îţi acoperă 13 săptămâni de plată ale acelui loc, ocuparea lui pentru a 2-a oară însemnând practic profit într-un sezon.

Aşadar, aş merge după logica următoare (perfectibilă, bineînţeles):
- Dacă mă aştept să merg bine/f. bine: aş pune mai mult accent pe acoperite, procente 55, 22.5, 20, 2.5 cu un factor de multiplicare de 30 (poate chiar mai mult, dacă te aştepţi să mergi mai multe tururi de cupă);
- Pentru un parcurs mediu: 60, 22.5, 15.5, 2, cu factor 20-25;
- Pentru un parcurs prost: 65, 22.5, 11.5, 1, cu factor 15 sau mai mic.
Unde factor de multiplicare 30 (de ex.) = nr. suporteri club x 30

Veniturile şi cheltuielile stadionului

- Veniturile în urma vânzării biletelor sunt distribuite în felul următor:
      Meciuri de campionat: 100% echipa gazda
      Meciurile de cupă: 66% echipa gazdă, 33% echipa vizitatoare
      Meciurile amicale: 50% echipa gazdă, 50% echipa vizitatoare
      HT Masters: 50% echipa gazdă, 50% echipa vizitatoare

- Stadionul necesita nişte cheltuieli de întreţinere, vezi primul tabel din această pagină. Dar dacă echipa deţine un număr corespunzător de suporteri, cheltuiala cu stadionul nu constituie o problemă.

Unelte pentru calcularea stadionului

Există câteva unelte care să vă ajute să calculaţi mai uşor mărimea stadionului şi repartiţia scaunelor. Iată câteva dintre ele
- Tool Hattrick Romania
- Tool nrjack - Entrerprise Constructor Online
- Tool Hattricx-Ray

- Tool HT-Links - Arena Calculator 2

Pentru a dezvolta stadionul vei cere unei companii de construcţii să reconstruiască stadionul. Va dura în jur de 1 săptămână depinzând de scopul reconstrucţiei. Plăteşti 200 000 Lei per modificare a stadionului, plus un cost pentru fiecare scaun scos sau adăuga. Schimbarea numelui stadionului costă 80 000 Lei. Noul nume al stadionului nu poate fi mai lung de 48 de caractere (inclusiv spaţiile).

 
Înapoi la cuprins | Înapoi la meniul principal