Raport de turã 2 - Hattrick University

Cauta
Du-te la conținut

Meniul principal :

Raport de tură 2 - scris de GM-hipppaul în aprilie 2007 în "Ofensiv"

Zărnești – Plaiul Foii – La Lanţuri – Creasta Pietrei Craiului – Refugiul Grind – Casa Folea – Acasă

Acum vreo 3 ani, alături de Don-Aditzzu am participat la prima (și singura) ediţie a Maratonului Sambata-Moldoveanu-Sambata, şi sincer să fiu mi-a plăcut foarte mult (în ciuda clasării jenante) :) Aşa ca acum tocmai am mai descoperit un anunţ, şi dacă mai sunt şi alţi interesaţi de curse de anduranţa, îi întreb dacă vor să participe: link Ps: Îmi pare exagerat de mare taxa de înscriere (în 2003 a fost gratis participarea), dar mă gândesc că se datorează costurilor necesare asigurării obligaţiilor legislative impuse între timp privitoare la serviciile medicale.”

Așa începe povestea celei de-a doua ieșiri HT pe munte. Era vorba de “maratonul pietrei craiului”. Discutăm pe conferinţă, se anunţă ceva viteji dar și unii mai puţin “haiduci” sau oameni cu serviciu care nu pot ajunge în zărnești decât după startul concursului. Ursul1 și rector ajung cu mașina înainte de concurs; free_andrey este și el printre participanţi iar restul (ciumbi, brasovia, don-aditzzu și cu mine) Ajungem în zărnești, o luăm spre centru și aflăm că rector se întoarce deja din concurs:)) Startul fulminant și prima pantă l-au secătuit de forţe. Încă aproximativ 35 km și ar fi ajuns la finish:)) Stăm în parc, ne dăm în balansoar și pe tobogan. Vine rector și o luăm cătinel la pas către plaiul foii. Pe drum ne ia o dacie papuc a organizatorilor; hurducăiţi, ne amuzăm pe telefon de cei care iau goluri cu nemiluita (deh, iar ne-a prins sâmbăta ora 11 departe de calculator) și ajungem rapid la plaiul foii. Stăm la “micul dejun-prînz” după care lăsăm rucsacii la recepţie și o luăm din loc. Până vin cei din concurs (ursul și free_andrey) vrem să facem un traseu care să se încadreze în timpul rămas din acea zi. Când plecăm de la plaiul foii dăm de un participant la concurs. Au trecut doar vreo 4 ore și respectivul a făcut mai bine de trei sferturi din traseu. Ne minunăm, ne spunem că nu are cum să fie din concurs și o luăm la pas (mai târziu urma să aflăm că primii concurenţi trecuseră și mai devreme: D). Pe măsură ce înaintăm pe drumul forestier vin din ce în ce mai mulţi concurenţi. Intrăm în pădure, pălăvrăgim, ne amuzăm, facem poze, dăm cu privirea de stâncă și de copaci prăbușiţi și, într-un final, ieșim în traseul principal, dincoace de marele grohotiș. Stăm în potecă, mâncam bomboane și mai știu eu ce, ne dăm cu părerea vizavi de concurs și începe returul. Coborâm un mic grohoti&, ajungem la refugiul șpirla și, când începe să apună, ajungem înapoi la plaiul foii. Nu știm nimic de concurenţii noștri. Ne așezăm la masă (stăm afară pe terasă pentru că înăuntru e plin). Seară vine, chelnerii nu. Dârdâim la masă, nu ne ia nimeni comanda, ne facem draci dar în cele din urmă se hotărăsc ceva oameni “bazaţi” să iasă din restaurantul cabanei așa că în sfârşit găsim loc. Luăm legătura cu ursul1. Era ultimul din concurs și, deși nu voia să se lase (: p), urma să meargă cu salvamontiștii direct în Zărnești la decernarea diplomei (doar era cel din urmă participant meritoriu al maratonului: D), la recomandarea acelor salvamontişti de pe traseu. De la start trecuseră doar vreo 8-9 ore și ar mai fi durat probabil vreo 2-3 până să ajungă la final. După ce ni se lungesc bine urechile intră și ursul1 pe ușă. E primul urs suferind, transfigurat şi crăcănat de efort pe care lam văzut vreodată:)) Aflăm că free_andrey se descurcase mai mult decât onorabil la categoria lui însă după festivitatea de premiere a trebuit să plece direct acasă. Noi cei mulţi nu am apucat să-l cunoaștem personal dar nu se știe niciodată... Facem poze, ne felicităm ursul, stăm la papă, la vin și la taclale, după care mergem la corturi. Trebuie să facem nani, Mâine avem traseu destul de lung.

Se face dimineaţă. Ursul1 rămâne pe loc pentru o binemeritată zi de odihnă. Vom face joncţiunea cu el în Zărnești. Luăm micul dejun (adus de-acasă și servit pe măsuţele de lemn de pe marginea pârâiaşului din faţa cabanei), ne facem bagajele și o luăm la drum. Urcăm oarecum pe același traseu pe care am venit ieri, până mai sus de refugiul șpirla și în scurt timp, după un urcuș destul de solicitant pe grohoti&, ajungem la “zăplaz”. Primele poze artistice pe ziua de azi. Urcăm pe ceva lanţuri, stânci și iar lanţuri. Eu și don-aditzzu o luăm puţin în faţă și, văzând soarele bătând pe o mică suprafaţă cu iarbă, ne aburcăm acolo. Ne perpelim puţin la soare până vin și ceilalţi. De ce strigă la noi? Ah, am luat-o un pic pe lângă traseu. Eh, asta e, trebuie să ne întoarcem dar măcar am stat 5 minute la soare: D Eu mă duc spre ei, reintrând în potecă dar aditzzu are o problemă. El nu se întoarce și nu coboară. EXACT, el nu coboară:)) Preferă să o ia mai de-a bușilea pe o imaginară curbă de nivel, el înjurând și noi amuzându-ne și încercând să-l aducem pe calea cea dreaptă:)) Ne reunim ceva mai sus și o luăm iar pe stânci. Ajungem și la faimosul lanţ pe care brasovia îl aştepta cu nerăbdare (înţeleg că stânca respectivă îi pusese neuronii la încercare cu ceva timp în urmă și câştigase. Stânca.) De data asta trecem cu toţii ca niște balerini, depășim ultimele lanţuri și urcăm voinicește ultimele pante din faimosul traseu “la lanţuri”. Ajungem în sfârşit în creastă. Poze de grup, poze cu tot ce ne înconjoară. “Copiii” care nu au mai fost în crai (rector ș ciumbi) sunt fermecaţi (cred) de frumuseţea traseului și a priveliștilor. Ne relaxăm, ne bucurăm de aerul din jur, de munte și de vremea excelentă însă ne trezim din reverie la vederea dealurilor în mare parte defrișate care ne apar în faţă. E dezolant. Idioţi guvernanţi, idioţi parlamentari, idioţi oameni care aprobă şi idioţi care taie fără noimă pădurile din zonă. Cu un gust amar începem coborârea. Mergem ușor, ca niște căpriori:) Ajungem la refugiul grind, mai stăm la povești și două poze după care intrăm în pădure. Vrem să ieșim prin prăpăstiile zărneștilor însă, din nu știu ce motiv, marcajul ne ocolește și traseul ne plimbă pe la casa folea, pe lângă dealurile din jurul Branului și... acasă