Prezentare - Eventuri - Hattrick University

Cauta
Du-te la conținut

Meniul principal :

PAGINA IN CONSTRUCTIE

Eventuri de gol
Eventuri de vreme
Eventuri tactice
Eventuri de echipa


Evenimentele speciale

Scris de Cipone


Acest ghid este un rezumat al evenimentelor speciale, cu date statistice și ia în considerare diverşi factori care pot influența apariţia lor.

Acest articol este o traducere din galiciană a articolului scris de LA-Louzao "Os eventos especiais":(13225) fiind apoi tradus perfect în spaniolă: (13308) de către GZ-ivanff şi în română de către ciskyper: (13793) (pentru HT Press Moldova). În principiu traducerea din HT Press Moldova este corectă, la vremea apariţiei sale am sesizat mici neclarităţi (chestii strict de traducere) care au fost însă corectate.
Scriu pentru HT Press România la rugămintea editorilor, însă în proporţie de 99%, meritul acestei traduceri nu îmi aparţine mie, eu făcând doar o mică "adaptare" de exprimare pentru HT Press România.

Deşi funcționarea evenimentelor speciale va fi modificată în viitor, sper ca acest ghid să nu sufere mari schimbări.

Există 15 tipuri de evenimente speciale, care în realitate se transformă în 30, deoarece fiecare eveniment special are câte 2 posibile finalizări: gol sau ratare și - din moment ce eventul a fost valorificat, poate din nou să apară ca ratare (sau viceversa).

În fiecare event pot fi implicați unul sau doi jucători.
În unele cazuri cei doi jucători implicați sunt membrii ai aceleiași echipe (în mod normal, cel ce pasează şi cel ce finalizează), în alte cazuri fiecare dintre cei doi jucători fac parte din echipe diferite, iar în alte cazuri întâlnim un singur jucător implicat. 

Tactica "
" mărește șansa de apariție a eventurilor. Creşterea se estimează la 33% faţă de alte tactici, cu toate că o măsurătoare exactă este foarte greu de făcut.
Așadar, mai corect ar fi să spunem că valoarea este cuprinsă între 25% și 40%!

Cele 15(30) posibile evenimente speciale (numite pe scurt "eventuri") sunt următoarele:

Pasă lungă generată de către un jucător imprevizibil
 (cod 105-205):

Poate fi generat de oricare jucător de pe teren (inclusiv portarul) cu specialitate Imprevizibil
 (de asemenea se presupune că are și un nivel suficient de pase).
Dacă eventul este finalizat de către o extremă, rata de finalizare cu gol este de 40% iar dacă este finalizat de către un atacant, rata de finalizare cu gol este de 80%. 

(notă traducător = autorul nu se referă la calitatea de extremă sau la cea de atac, face referire la poziţia în care se află jucătorul ce finalizează, dar se presupune de asemenea că nivelul de atac influențează rata de fructificare a eventului)


Balon recuperat de un jucător imprevizibil
 (cod 106-206): 

O extremă sau un atacant poate intercepta o pasă venită de la un adversar și creea o şansă de gol. 
Acest event este generat de extremele sau atacanții cu specialitatea Imprevizibil și tot ei sunt responsabili de finalizarea fazei (fructificarea depinzând de nivelul de atac deţinut de jucătorul implicat). Din acest motiv, extremele reuşesc să fructifice doar 40% din ocazii iar atacanţii 75%.

Șut de la distanţă
 (cod 107-207):

Pe timpuri a fost unul din cele mai răspândite evenimente speciale dar cu introducerea tacticii de joc "Şuturi de la distanţă" acest event nu mai funcționa corect deoarece apărea doar în cazul în care ambele echipe utilizau tactica "Şuturi de la distanţă".
Deoarece acest eveniment deja face parte din tactică, el apare în cazuri foarte rare. Teoretic orice jucător poate finaliza acest eveniment, depinzând de nivelul calităților sale de atac și faze fixe.

Se pare însă că acest bug a fost rezolvat dar, probabil, dezvoltatorii au uitat să anunțe repararea acestuia, pentru că avem deja exemple de meciuri recente în care a reapărut acest event, în cele două forme ale sale: (107) NFG - BlackStorm -
golul de 2-2 şi ratarea (207) Mahal- Balorda din minutul 28.

Ocazie imprevizibilă
 (cod 108-208):

Funcționează în mod similar ca eventul "Pasă lungă dată de un jucător imprevizibil", dar nivelul de pase e un pic diferit (nu aşa de mare ca în cazul precedent).
Poate fi generat de oricare jucător de pe teren cu excepţia portarului și e finalizat de o extremă sau un atacant. Nivelul de atac influenţează şansa de gol, extremele având în jur de 40% şanse de reuşită și atacanții în jur de 80%.

Minge pierdută de jucător imprevizibil
 (cod 109-209):

E un eveniment special negativ de care beneficiază echipa adversă.
Afectează în mod normal fundașii și mijlocașii, cel mai probabil din cauza calităţii joase de apărare, de aceea probabilitatea de apariţie e mai mare la mijlocași decât la fundașii centrali sau laterali.

Repartizarea apariției acestui eveniment este: 
- 56% - provocat de către mijlocașii centrali;
- 22% - provocat de către fundașii centrali;
- 22% - provocat de către fundașii laterali.

Însă trebuie luat în considerare numărul de mijlocași și fundași pentru a repartiza corect șansele de apariție.

Finalizatorul ocaziei apărute face parte din compartimentul ofensiv al echipei adverse. Ca și pentru alte evenimente, reușita depinde de nivelul calității de atac a jucătorului. În cazul unei extreme şansa e de 35%, în cazul unui atacant - 80%.

Acţiune rapidă a unui jucător
 (cod 115 - 215):

De acest eveniment pot beneficia extremele sau atacanții cu specialitate Rapid
, tot ei fiind cei ce finalizează ocazia apărută.
De aceea nivelul calităţii de atac este foarte important, extrema poate marca în 50% din cazuri iar un atacant în 80%.

Acest eveniment poate fi influenţat şi de către fundaşul sau mijlocaşul advers, ales pentru a "contracara" acest event.
Dacă jucătorul advers are de asemenea specialitatea Rapid
, ocazia poate fi ratată și va fi raportată în raportul meciului ca o ocazie ratată cu un alt cod de eroare.
De asemenea, chiar dacă jucătorul advers nu are specialitatea Rapid
, el poate influența fructificarea evenimentului bazându-se pe nivelul său de apărare, rata de reuşită a contracarării ocaziei fiind proporţională cu calitatea sa de apărare. 

Pasă a unui jucător rapid (cod 116-216): Extremele și atacanții rapizi pot genera un eveniment special printr-o pasă (se presupune că jucătorul are un nivel suficient de pase) finalizată de către un atacant (doar un atacant poate recepționa pasa rapidă dată de un coechipier) și poate avea o reușită de 80%.

Oboseală
 (cod 117 - 217): Un fundaș cu o rezistență scăzută (slab sau mai mică) poate genera acest event negativ, de care poate profita un jucător advers. Poate fi provocat atât de fundași (centrali sau laterali), cât și de către mijlocași.
Apare doar în repriza a doua și cu cât e mai mică rezistența jucătorului cu atât apare mai repede.
Jucătorii adverși care profită de această ocazie pot fi extreme, atacanți sau mijlocași cu toate că s-au observat și fundași uneori.
Atacanţii au o rată de reușită de 90%, mijlocașii 75%, iar extremele 65%, depinzând de nivelul de atac al jucătorului.

Corner
 (cod 118-218): 

Acest eveniment nu necesită o specialitate, deci teoretic este de ajuns o valoare cât mai înaltă de Faze Fixe
 a executantului setat pentru meci, cu toate că executantul cornerului nu se menționează în raportul meciului.
Orice jucător poate finaliza această ocazie (cu excepția portarului și a executantului de corner) luând în considerare şi calitatea lui de atac. Atacantul va avea 90% șanse să marcheze, restul jucătorilor - o rată de 55-60%.

Corner + cap
 (cod 119 - 219): 

În afară de evenimentul "Corner
", există un alt eveniment mai răspândit, dar necesită ca jucătorii din teren să posede specialitatea Cap (în afara executantului de Faze Fixe).
Acest eveniment are o rată mare de realizare, în jur de 85-90% și poate fi realizat de oricare jucător cu această specialitate cu excepția portarului și a executantului de faze fixe.

Experiență
 (cod 135-235):

Acest eveniment este provocat de atacanți sau extreme cu un nivel înalt de experiență (nivelul minim este slab).
Șansele de a marca pentru un atacant în cazul acestui eveniment sunt de 80% pe când ale extremei sunt de doar 33%.
Ca şi curiozitate, executanții fazelor fixe nu provoacă acest eveniment.

Lipsă de experiență
 (cod 136-236):

Este un eveniment negativ care afectează fundașii sau mijlocașii cu un nivel scăzut de experiență (mai jos de slab) și poate fi fructificată de către orice jucător advers (au fost şi câteva cazuri realizate de către fundași, deci pot apărea pe orice compartiment), depinzând de nivelul calității de atac a acestuia.
Astfel, cele mai puține ocazii sunt fructificate de către fundași cu o rată ce tinde spre 0%, extremele au o rată de reușită de 5-7%, urmează mijlocașii cu o rată de reușită de 10% și atacanții cu o rată de reușită de 12-13%.
La fel ca și în cazul evenimentului de Experiență, acest eveniment nu poate fi cauzat de către executantul de Faze Fixe, indiferent de nivelul său de experiență. 

Extremă + atac
 (cod 137 - 237):

Împreună cu următorul eveniment (138 - 238: Extremă + Cap) este unul din cele mai confuze evenimente speciale.
Acest eveniment este provocat de către o extremă cu calitate mare de extremă, care creează o oportunitate de finalizare pentru extrema de pe flancul opus sau pentru un atacant.
Se ia în considerare nivelul calității de atac al finalizatorului, atacantul având o șansă de 80% de a marca, iar extrema de pe cealaltă parte are o șansă de realizare de 65%.
Jucătorul ce finalizează acest eveniment poate sau nu să aibă specialitate, dar dacă are specialitatea Cap
 atunci finalizarea va eşua.
Vezi detalii în următorul eveniment.

Extremă + Cap
 (cod 138 - 238): 

Acest eveniment este asemănător cu precedentul cu deosebirea că jucătorul care finalizează această ocazie se folosește de specialitatea lui (Cap).
În general, se zice că acest eveniment nu poate avea ratări ceea ce este adevărat (nu există un mesaj de eroare pentru codul 238), dar dacă se ia în considerare evenimentul precedent, Extremă+Atac
, atunci când are loc finalizarea de către un jucător cu specialitate Cap, totdeauna va fi ratare.

Aşadar avem:

- Dacă jucătorul ce finalizează evenimentul nu are specialitate sau specialitatea e diferită de Cap
, evenimentul este afişat ca "Extremă + Atac (x37)", în ambele cazuri.
- Dacă jucătorul cu specialitate Cap
 ratează ocazia, va fi raportat evenimentul "Extremă + Atac (237)".
- Dacă jucătorul cu specialitate Cap
 realizează șansa, va fi raportat evenimentul "Extremă+Cap (138)".

În orice caz e interesant de ştiut, că finalizatorii acestor 2 evenimente sunt mai des atacanții decât extremele. În jur de 20% revin extremelor şi 80% atacanților.

Tehnic versus Cap
 (cod 139 - 239): 

Acest eveniment poate să apară în momentul în care un fundaș sau un mijlocaș cu specialitatea Cap
 întâlnește un jucător advers, atacant sau extremă, cu specialitate Tehnic.
Atacanții au o rată mai mare de fructificare a acest eveniment, cu o rată de 65-70%, pe când extremele au doar 40% reușită. Trebuie luat în considerare că șansa de reușită contra unui fundaș advers e mai mică (în jur de 50%) decât contra unui mijlocaș (în jur de 70%).

Ca o remarcă finală, totdeauna apariția unui eveniment special depinde de specialitatea jucătorului sau nivelului lui de experiență (rezistență, experiență, ...) și desigur de numărul acestor jucători pe teren, șansa de apariție crescând, aproximativ liniar, cu numărul de jucători ce satisfac acest criteriu.

 
Înapoi la cuprins | Înapoi la meniul principal