Observatii - Hattrick University

Cauta
Du-te la conținut

Meniul principal :

Manualul nescris al academiei - scris de Mircea_ si publicat in blogul "Academia de Tineret"

9. Alte observaţii

Stele

Cred că toţi iubitorii de academie au întâlnit situaţii în care toate posturile antrenabile erau pline şi totuşi mai aveau un junior nou pe care ar fi vrut să-l încerce sau situaţii în care dorim să antrenăm un jucător, dar nu am vrea să pierdem un meci/antrenament ca să-l testăm în altă parte. Pentru toate aceste lucruri putem folosi schimbări
(înlocuiri, repoziţionări sau schimburi de poziţii) în ultimele minute ale meciului; ca să nu renunţăm nici la tot antrenamentul şi să vedem nişte stele noi.

Capitanul automat
Ştim că, în cazul în care căpitanul iese de pe teren, banderola va merge automat la cel care este cel mai îndreptăţit să o poarte (adică jucătorul cu cea mai mare combinaţie de experienţă şi lider din cei din teren). O idee foarte bună de a găsi liderii echipei fără să aşteptăm ca antrenorul să ne anunţe treaba asta, nu-i aşa?

Executantul
Ne-am decis asupra jucătorului cel mai talentat din echipă şi (dintr-un reflex des întâlnit, în speranţa că e un Hagi), îl băgăm mereu executant. În cazul în care nu are specialitate anunţată, nu avem niciun motiv să facem treaba asta. Va mai putea el să apară în careul advers să dea cu Capul la cornere (adică să remarcăm că are specialitate Cap), dacă îl punem executant? Nu, niciodată. Deci, în caz că nu antrenăm Faze fixe, să lăsăm executanţii să fie jucători care au deja specialtăţi sau jucători mai slabi care nu ne interesează.

Creativitatea  
Tactica Joc creativ creşte şansele de apariţie a evenimentelor speciale în meciuri. Deci de ce să nu jucăm aşa în fiecare meci şi să citim raportul meciurilor? Poate că vor apărea mai multe eventuri, iar unele din ele poate ne indică specialităţi încă neanunţate. Sigur că asta nu va convinge soarta să ofere specialitate unui jucător, dar ne va face sa o observăm mai repede decât să o sperăm la promovare.

Amicalele
În amicale, se primeşte mai puţin antrenament decât în meciurile de ligă, aşa că nu strică să păstrăm pentru amicale curiozităţile de aflat anumite calităţi necunoscute.



Liga de 4
Când o ligă de tineret se termină, începe intersezonul ei, adică echipele pot ieşi. Ca să nu aşteptăm 7 zile până începe noul sezon al acelei ligi, o putem părăsi şi ne putem înscrie în alta care să înceapă cât mai repede cu putinţă. Dacă interesul nostru este să jucăm cât mai multe meciuri ca să primim cât mai mult antrenament, iată de ce este mai bine să alegem ligi care se termină cât mai repede. Care sunt acestea? Cele cu cât mai puţine etape, adică cele de 4 echipe. Dacă mai găsim 3 amici, putem să jucăm împreună mereu, iar când o ligă se termină, nu aşteptăm 7 zile, ci renunţăm la ea şi facem alta pornind după doar 2 zile, nu 7; practic, jucăm mai des la câteva săptămâni, deci mai multe antrenamente pe termen lung.




Per ansamblul
Per ansamblul (overall) este o noţiune despre care încă nu ştim 100% ce reprezintă matematic, însă putem să mergem pe două ipoteze aproximative care sunt valabile în majoritatea cazurilor:

i)
varianta descrisă în Hattrick Youth-Club; conform acesteia, per ansamblul reprezintă suma celor mai mari 3 maxime astfel:
Jalnic – de la 9 la 12
Slab – de la 12 la 15
Inadecvat – de la 15 la 18
Acceptabil – de la 18 la 21
Bun – de la 21 la 24

ii)
varianta descrisă de eugenipi; conform acesteia, per ansamblul se referă la o medie a celor mai mari 3 niveluri de plecare: teorie on bogayman


Bonusul de la promovare  

Este recunoscut faptul că la promovare jucătorul poate primi un bonus la una dintre calităţi. Cu cât jucătorul este mai bătrân, cu atât bonusul oferit are şanse să fie mai mare. Totuşi, nu vă aşteptaţi la salturi spectaculoase şi nu păstraţi jucătorii în academii mult peste 17 ani gândindu-vă la acest bonus.


10. Recomandări de antrenament


Se pot găsi şi în acest articol (1188) din HT Press, dar le copiez încă o dată pentru cei ce sunt la început şi cu academia şi cu echipa mare şi nu ştiu care sunt calităţile utile fiecărui post. Deci iată câteva sfaturi pentru antrenarea tipurilor principale de jucători:

Portari:

* antrenament principal: portar
* antrenament secundar: faze fixe, poziţii defensive
* antrenament după plafonare: apărare (jucat ca fundaş), faze fixe (intotdeauna executant)

Fundaşi:

* antrenament principal:apărare
* antrenament secundar: pase în adâncime, extremă (jucat ca fundaş lateral)
* antrenament după plafonare: constructie (jucat ca mijlocaş central), pase scurte (jucat ca mijlocaş central, extrema sau atacant), extremă (jucat ca extremă), faze fixe

Mijlocaşi centrali:

* antrenament principal: construcţie
* antrenament secundar: pase scurte, poziţii defensive
* antrenament după plafonare: apărare (jucat ca fundaş), pase scurte (jucat ca mijlocaş central, extremă sau atacant), extremă (jucat ca extremă), faze fixe

Extreme:

* antrenament principal: extremă
* antrenament secundar: pase scurte, construcţie
* antrenament după plafonare: pase scurte (jucat ca mijlocaş central, extremă sau atacant), construcţie (jucat ca mijlocaş), faze fixe

Atacanţi:

* antrenament principal: atac
* antrenament secundar: pase scurte, atacuri pe extremă
* antrenament după plafonare: pase scurte (jucat ca atacant, extremă sau mijlocaş), extremă (jucat ca extremă), faze fixe

 
Înapoi la cuprins | Înapoi la meniul principal