Antrenori_scouti - Hattrick University

Cauta
Du-te la conținut

Meniul principal :

Manualul nescris al academiei - scris de Mircea_ si publicat in blogul "Academia de Tineret"

6. Notiţele antrenorului

Dacă până acum am avut veşti neplăcute căci nu ştiam calităţile jucătorilor şi am citit în stele cum să-i jucăm, iată că de acum e timpul să salutăm veştile bune: după fiecare meci, la 24 de ore de la final, antrenorul ne va spunenoutăţidespre jucători: descoperiri de niveluri actuale, descoperiri de niveluri maxime, anunţuri despre creşteri de nivel ca urmare a antrenamentului, specialităţi, caracter şi altele. La început, poate ţi se va părea un haos, dar şi aici siteurile ajutătoare vin în întâmpinarea noastră, grupând textele pe importanţă şi pe semnificaţie (selectează pe site limba dorită şi caută textul pe care îl cauţi).

Mai vine o veste foarte bună: ştiind cum să jucăm şi cum să setăm antrenamentul, în timp, putem afla nivelurile calităţilor pe care le dorim. Este nevoie doar să citim Manualul la capitolul despre antrenament şi să înţelegem că, pe lângă textele norocoase şi aleatoare pe care antrenorul ni le spune în notiţe, el
este obligatsă anunţe două lucruri clare care ţin de setările noastre şi mai puţin de hazard:
- nivelul
actual necunoscut al calităţii unui singur jucător antrenat cu antrenamentul principal;
- nivelul maxim
necunoscut al calităţii unui singur jucător antrenat cu antrenamentul secundar.
Sau, altfel spus, antrenamentul principal arată un nivel actual necunoscut, iar antrenamentul secundar arată un nivel maxim necunoscut; cu condiţia ca secundarul să nu fie la fel ca principalul.

Exemplu:
Avem un jucător despre care ştim că este
Atac: inadecvat (max necunoscut)
şi e firesc să fim curioşi ce nivel maxim de Atac are. Dacă mai sus am zis că maximul se află cu secundarul, înseamnă că într-un meci îl vom juca atacant şi vom seta antrenamentul secundar Atac, principal altceva, iar pe celelalte posturi de atacanţi băgăm doar jucători care au deja descoperit nivelul maxim de Atac. Astfel, el va fi singurul antrenabil necunoscut la Atac maxim, aşa că sigur antrenorul ne va informa despre nivelul necunoscut a doua zi în notiţe.

Analog, un alt exemplu, dacă avem un jucător
Apărare: necunoscut (max bun)
îi putem afla nivelul actual dacă setăm antrenament principal Apărare, secundar altceva, iar el e singurul necunoscut antrenabil la Apărare (singurul fundaş necunoscut) din teren, ceilalţi fundaşi având deja descoperite nivelurile actuale de Apărare.


Aşa putem afla orice nivel actual sau orice nivel maxim pentru orice jucător dorim, cu condiţia să avem grijă ce antrenamente setăm şi ce jucători băgăm în teren.



7. Eficienţa în academie

Am spus mai sus că succesul unei echipe de tineret nu constă în a câştiga meciuri, ci în a promova la echipa mare talente. De ce le promovăm?
- fie pentru a obţine un preţ foarte bun la vânzare;

- fie pentru a fi antrenate mai departe în echipa mare beneficiind de loialitate maximă
+1.5 la fiecare calitate.

Însă o academie eficientă nu constă în a produce cât mai mulţi jucători, ci cât mai buni jucători. Pun accentul mai mult pe calitate, nu doar pe cantitate pentru că, dacă ne uităm pe lista de transferuri, la 17 ani se vând mult-mult mai bine jucătorii cu mai multe calităţi utile postului pe care vor juca decât jucătorii care au o singură calitate ridicată. Cu alte cuvinte, un jucător “multiskill” (pe care îl putem vinde cu multe milioane, chiar zeci de milioane) este mai valoros decât mai mulţi jucători “uniskill” (pe care îi putem vinde cu câteva sute de mii de lei sau puţine milioane). Totul este să simţim piaţa, să vedem ce se cere şi să antrenăm ce putem şi ce avem noroc să avem în academie. Dacă vrem să fim eficienţi, în academie nu antrenăm ce vrem ca la echipa mare, ci încercăm să găsim jucătorul cel mai tânăr şi cel mai talentat din lot pe care să-l antrenăm cât mai mult la toate calităţile utile pentru a scoate din el un jucător cu adevărat valoros. Fiecare cu norocul lui, dar şi cu priceperea lui. Încearcă să nu antrenezi prea mult peste 17 ani, căci la seniori viteza de antrenament este mai mare; deci e mai eficient să-l promovezi cât poţi de repede.

8. Scouterii

Sunatul scouterilor am preferat să îl păstrez spre final căci reprezintă una dintre cele mai norocoase (sau ghinioniste) activităţi din academie. Dacă în capitolele anterioare am vorbit despre priceperea pe care trebuie să o dobândim pentru a şti cum să antrenăm cât mai bine jucătorii pe care îi avem, acum a venit timpul să vorbim despre o pasiune a academiei ce ţine foarte mult de noroc; dar nici aici nu trebuie să neglijăm priceperea şi flerul.

În fiecare săptămână (săptămâna financiară care începe sâmbătă şi se termină vineri, odată cu actualizarea financiară), putem suna scouterii; nu pe toţi odată, ci pe rând. Scouterul ne prezintă două anunţuri: un anunţ despre un nivel actual (este vorba despre unul din cele mai mari 3 niveluri actuale pe care le are jucătorul) şi un anunţ despre un nivel maxim (este vorba despre unul din cele mai mari 3 niveluri maxime la care poate ajunge prin antrenare). De asemenea, ne va spune vârsta jucătorului (doar numărul de ani, nu şi numărul de zile) şi, dacă vrea, un anunţ despre per ansamblu şi o eventuală specialitate.

Jocul ne oferă posibilitatea să căutăm jucătorii – prin intermediul scouterilor – în funcţie de un post dorit de noi şi de o regiune a ţării. Ce posturi e bine să căutăm? Asta este o întrebare la care fiecare poate răspunde în funcţie de strategia şi plăcerile lui. Îndrăznesc totuşi să recomand, în cazul în care vrei să găseşti un jucător valoros, aşa cum scrie şi în Manual, să nu cauţi “orice tip de jucător”. În ce regiuni să trimitem scouterii? Din nou este o întrebare fără răspuns ferm pentru că până acum nimeni nu a demonstrat că unele regiuni ar fi mai bune dpdv calitativ decât altele; poate doar cantitativ diferă numărul de jucători din urne, în funcţie de numărul de utilizatori din regiuni.

În caz că vrei să muţi scouterul în altă regiune, timpul petrecut pe drum depinde de distanţa geografică reală dintre judeţe. Un mic secret: dacă vrei să faci un drum lung între două judeţe depărtate, nu alege zborul cu avionul care costă bani, ci fă drumul gratis din două drumuri cu maşina. Spre exemplu, dacă doreşti să ajungi din Timiş în Constanţa fără să plăteşti 10.000 lei pentru 3 ore de zbor cu avionul, întâi mergi din Timiş până în Prahova (drum de 6 ore gratis cu maşina), iar apoi din Prahova în Constanţa. Va dura mai mult, dar va fi gratis.

 
Înapoi la cuprins | Înapoi la meniul principal