Şut - Hattrick University

Cauta
Du-te la conținut

Meniul principal :

Antrenamentul de şut

► Descriere
Acest tip de antrenament este special prin faptul că este singurul tip de antrenament care îmbunătăţeşte două calităţi in acelaşi timp, cea de atac şi cea de faze fixe.

► Cine se antrenează?
La atac se antrenează toţi 
toţi cei 11 jucători. La faze fixe se antrenează la fel, toţi cei 11 jucători. Toţi jucătorii primesc antrenament de 100%. Se pot antrena astfel, un număr de 22 jucători pe săptămână, care să primească antrenament complet de atac şi faze fixe.


► Viteză antrenament

În cazul acestui tip de antrenament exista mai puţine date şi nu avem nicio unealtă care să facă un calcul pentru creşterea celor două calităţi în acelaşi timp. Totuşi putem verifica cu Training Calculator, unealtă care ia în calcul doar creşterea nivelului de atac. La această creştere adaugăm o creştere a calităţii de faze fixe de 12,5% faţă de antrenamentul normal de faze fixe. În principiu viteza antrenamentului de şut este următoarea: 50% atac (comparat cu antrenamentul normal de atac) şi 12,5% faze fixe (comparat cu antrenamentul normal de faze fixe). Să încercăm să facem şi ceva calcule, folosind ca de obicei în exemplele noastre, un antrenor bun şi 7 secunzi şi un procent de rezistenţă de 15%.

- La 17 ani un jucător cu calitate de atac de nivel slab are nevoie de 6,5 săptămâni să ajungă la inadecvat sau 10 săptămâni de la excelent la formidabil. În acelaşi timp pentru a urca la faze fixe de la jalnic la slab are nevoie de 4 săptămâni sau de 9 săptămâni pentru a urca de la bun la excelent.
- La 20 ani un jucător cu calitate de atac de nivel slab are nevoie de 7 săptămâni să ajungă la inadecvat, 11 săptămâni de la excelent la formidabil sau 20 de săptămâni să urce de la magnific la legendar. În acelaşi timp pentru a urca la faze fixe de la jalnic la slab are nevoie de 5 săptămâni sau de 10 săptămâni pentru a urca de la bun la excelent.
- La 25 ani un jucător cu calitate de atac de nivel slab are nevoie de 8 săptămâni să ajungă la inadecvat, 20 săptămâni de la sclipitor la magnific sau 30 de săptămâni să urce de la titanic la extraterestru. Timp în care, pe parcursul unui sezon poate câştiga aproximativ două trepte de faze fixe dacă nivelul este mai scăzut de slab sau o treaptă dacă nivelul este între excelent şi sclipitor.

► Formaţie de antrenament
Se poate folosi absolut orice formaţie pentru acest tip de antrenament.

► Avantaje
- Permite antrenarea unui număr foarte mare de jucători la o calitate principală.
- Foarte util pentru cei ce doresc să crească nivelul de atac al jucătorilor din lot, în vederea folosirii tacticii "şuturi de la distanţa"
- Permite obţinerea unui bun randament economic, viteza de antrenament fiind la jumătate faţă de antrenamentul normal de atac însă numărul jucătorilor antrenaţi poate fi de 3,3 ori mai mare. Plus bonusul de faze fixe, chiar dacă eficienta antrenamentului de faze fixe este extrem de redusă.

► Dezavantaje
- Unul dintre antrenamentele cel mai puţin utilizate, neexistând foarte multe date despre acest tip de antrenament.
- Folosit pentru a antrena atacanţi duce practic la imposibilitatea de a obţine rezultate sportive, folosirea a 10 atacanţi condamna practic echipă la înfrângeri pe linie.
- Ineficient dacă este folosit într-o variantă mixtă, prin aceasta înţelegând antrenarea de atacanţi doar în meciurile amicale plus 2-3 atacanţi în meciurile oficiale.
- Viteza de creştere pentru calitatea de faze fixe este foarte mică, practic de 8 ori mai mică decât în cazul fazelor fixe normale, făcând ca acest bonus să fie aproape insesizabil.

► Concluzie
Folosit de doar 2% dintre managerii din întreaga lume, este un antrenament înclinat mai degrabă către partea economică decât către cea sportivă. În general cei ce folosesc această tactică sunt nevoiţi să sacrifice rezultatele sportive. Sunt totuşi câteva cazuri în care se poate folosi acest antrenament pentru a adăuga încă o opţiune tactică, cea de şuturi de la distanţă, pentru echipele puternice, deja formate. Chiar şi aşa, de obicei aceste echipe prefera să folosească alte tipuri de antrenamente (de exemplu pase scurte sau faze fixe).
Totuşi din punct de vedere economic este unul dintre cele mai profitabile antrenamente.

 
Înapoi la cuprins | Înapoi la meniul principal